Palautusohjeet

Vaihto- ja palautusohjeet ostoksillesi

 

Yleiset ohjeet palautuksesta

Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettava tuote tulee olla ns. myyntikuntoinen eli käyttämätön ja pesemätön. Tuotteen materiaali-/pesuohjelappu sekä tuotetietolappu on oltava paikallaan. Palautettava tuotteen osalta sovittaminen ei luonnollisestikaan tee siitä käyttämätöntä.  Sovittaessasi tuotetta pyri kokeilemaan tuotetta puhtaalle ja meikittömälle iholle. Huomioithan, että olet oikeutettu maksun palautukseen, kun tuote on käyttämätön, puhdas ja ehjä sekä tuotelaput ovat paikoillaan. 

Tuotteen vaihtaminen 

Jos olet ostanut esim. väärän kokoisen tuotteen ja haluat vaihtaa sen, ilmoita siitä meille välittömästi sähköpostitse, jotta voimme tarkastaa varastotilanteen vaihdon mahdollistamiseksi. Ilmoitamme sinulle mahdollisimman pikaisesti vaihtomahdollisuudesta, ja varaamme uuden tuotteen sinulle viiden vuorokauden ajaksi, minkä jälkeen emme voi enää taata sopivan vaihtotuotteen löytymistä. Vastaathan viestiimme kyseisen viiden vuorokauden sisällä, mikäli haluat edelleen vaihtaa tuotteen. 

Sopivan vaihtotuotteen löydyttyä palauta väärä tuote ohjeidemme mukaisesti. Postitamme vaihtotuotteesi sinulle heti, kun palautukseksi on saapunut perille. Vaihtotilanteessa tuotteen palautus meille on maksuton ja maksamme ensimmäisestä tuotevaihdosta aiheuttaneet uudet toimituskulut. Vaihtotuotteet toimitamme aina halvimmalla mahdollisella toimitustavalla. Tuotteen vaihtaminen on myös mahdollista vierailemalla kotikaupassamme – tällöin voimme yhdessä varmistaa sopivan tuotteen löytyminen ja istuvuus. Kotikauppa on avoinna vain etukäteen sovittuna aikoina, mikä edellyttää yhteisen ajan sopimista sähköpostitse tai puhelimitse. 

Tuotteen palauttaminen

Tuotteen palauttamiseksi täytä tilauksesi mukana tuleva palautuslomake ja lähetä se palautettavan tuotteen mukana, jotta tiedämme palautuksesi syyn ja voimme kehittää tuotteitamme ja toimintaamme. Palauta käyttämätön tuote alkuperäisessä lähetyspakkauksessaan Postin toimipisteeseen ja muista pyytää itsellesi kuitti, joka kannattaa säilyttää siihen asti, että saat palautuksen vastaanottoilmoituksen meiltä.

Palautus on sinulle maksuton. Liimaa palautuslappu pakkauksen vanhan lähetystiedon päälle. Palautuksesi käsitellään, kun tuote on saapunut perille ja tuotteen hinta palautetaan sinulle sillä maksutavalla, jonka valitsit ostostasi tehdessä. Alkuperäisen tilauksesi toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä.

Muista lisäksi tarkkailla sähköpostiasi, mikäli meille syntyy tarve kysyä lisää tietoja sinulta liittyen vaihtoon tai palautukseen.

Voit myös ilmoittaa palautuksestasi jo etukäteen sähköpostitse, jotta voimme nopeuttaa palautuksesi käsittelyä, ml. maksun palautus. Ilmoitus kannattaa tehdä vastaamalla tilauksesi vahvistusviestiin, jonka olet saanut sähköpostiisi. Tehtyäsi palautusilmoituksen voit viedä palautuksesi heti postiin, eikä sinun tarvitse odotella vastaustamme palautuksestasi. Mikäli tuotteesi palauttaminen liittyy sen vaihtamiseen, sinun kannattaa kuitenkin jäädä odottamaan vastaustamme, jotta voimme selvittää varastotilanteen tuotteesi osalta.

Palautuksen pakkaaminen ja lähettäminen

Tuotteet kannattaa pakata huolellisesti samaan pakettiin, jolla olet ne vastaanottanut. Lähetä palautuksesi Postin kautta 14 vrk kuluessa tuotteiden saapumisesta. Muista pyytää itsellesi kuitti palautuksestasi, ja säilytä kuittia, kunnes saat meiltä ilmoituksen, että palautuksesi on vastaanotettu ja käsitelty. Palautuslähetys saapuu meille 2-14 vuorokauden kuluessa. 

Merkitse palautuvat tuotteet tilauksen mukana saamaasi palautuskaavakkeeseen ja laita se mukaan pakkaukseen. Alkuperäisestä tilauksestasi löytyy palautusosoitelappu, jonka kiinnittäminen pakettiin kannatta tehdä niin, että se peittää vanhat osoitemerkinnät. Lähetys ei tarvitse muita merkintöjä.

Suosittelemme, että palautat tuotteet samassa postituspussissa, -kotelossa tai -laatikossa, jossa olet vastaanottanut tilauksesi. Näin voit säästää pakkausmateriaalia sekä samalla varmistat myös sen, että palautuvat tuotteet saapuvat ehjinä ja puhtaina takaisin. Jos pakkaus ei ole sinulla enää tallessa, voit käyttää mitä tahansa postitukseen sopivaa jäykkää pahvipakkausta. Pelkkä muovipussi tai kirjekuori ei ole riittävä pakkaus palautuslähetykselle. Voit myös palauttaa useamman tilauksen palautuvat tuotteet samassa lähetyksessä, kunhan muistat täyttää palautustiedot jokaiselle tuotteelle.

Palautusten käsittely ja maksupalautukset

Pyydämme huomioimaan, että palautusten kestoon postitse emme voi vaikuttaa. Palautuksen saapuminen voi kestää jopa 10 arkipäivää. Yleisimmin palautukset saapuvat perille kuitenkin muutamassa arkipäivässä. Pyrimme aina käsittelemään mahdollisimman nopeasti tuotteen palautusta tai vaihtoa koskevat tilanteet. 

Maksu palautuu sinulle ostoksellesi valitseman tavan kautta. On mahdollista, että maksun palautukseen liittyen maksuvälittäjänämme toimiva Paytrail ottaa sinuun yhteyttä. Toimi tällöin Paytrailin antamien ohjeiden mukaisesti maksusi palautumiseksi. Mikäli olet valinnut maksutavaksesi laskun, sinun maksettavaksi jää edelle toimituskulut sekä laskuttajan kulut ja sinulle mahdollisesti jäävät tuotteet. Jos sinulla on kysyttävää rahapalautuksesta tai laskustasi, ota yhteyttä kyseiseen palveluntarjoajaan.

Reklamaatiot

Jos tilaamasi tuote on viallinen, rikkoutunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, lähetä tuote takaisin alkuperäisessä pakkauksessaan ja lähetämme sinulle oikean/uuden tuotteen veloituksetta tai palautamme ostoksesi hinnan.

Palautusohjeita kotikutsuostokselle

Noudatamme kotikutsuilla myydyille tuotteille edellä kuvailtuja yleisiä periaatteita, mutta tässä esitetyillä tarkennuksilla.

Kuluttajansuojalain 6 luvun säännösten mukaan ostajalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa tuote 14 päivän sisällä siitä, kun tavara on vastaanotettu. Tuotteen pitää olla käyttämätön ja pesemätön. Palautuksen käsittely kestää enintään kaksi viikkoa, mutta pyrimme aina mahdollisimman nopeaan käsittelyyn. Asiakas vastaa palautuskustannuksista.

​Jos tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, ostajalla on edelleen maksuvastuu alkuperäisen laskun mukaisesti. 

Jos haluat vaihtaa/palauttaa/reklamoida ota yhteyttä +358 400 933 263 tai sähköpostitse ”Ota yhteyttä” -lomakkeen avulla.

Lähetä palautettava tuote alla olevaan osoitteeseen palautuskaavakkeen kanssa. Palautuskaavakkeen voit ladata alla olevasta linkistä.

 

Braeva Oy

Eeva Suomi

Rusthollintie 8

21110 NAANTALI